Oświadczenie Wójta Gminy w sprawie modernizacji i remontu świetlicy wiejskiej w Rusowie 27 w Gminie Ustronie Morskie, budynku ujętego w gminnej ewidencji zabytków
OŚWIADCZENIE
W związku z możliwością utraty dofinansowania inwestycji (promesy) informujemy, że na ogłoszony przetarg w formule „zaprojektuj i wybuduj” dotyczący „Modernizacji i remontu świetlicy wiejskiej w Rusowie 27 w Gminie Ustronie Morskie, budynku ujętego w gminnej ewidencji zabytków”, wpłynęły dwie oferty. Po ich weryfikacji ustalono następujące fakty:
- Pierwsza oferta:
- Termin gwarancji: 24 miesiące (minimalny wymagany termin gwarancji w SWZ to 36 miesięcy)
- Cena: 2.197.000 zł
- Druga oferta:
- Termin gwarancji: 48 miesięcy
- Cena: 6.147.777 zł
W związku z niespełnieniem minimalnego terminu gwarancji określonego w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ), pierwsza oferta podlega odrzuceniu. Druga oferta, mimo że spełnia wszystkie wymagania, znacznie przekracza budżet przeznaczony na tę inwestycję. W rezultacie, przetarg kwalifikuje się do unieważnienia.
Obecnie Gmina Ustronie Morskie jest na etapie oceny złożonych ofert. Zgodnie z art. 223 ustawy Prawo zamówień publicznych, w toku badania i oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. W związku z powyższym, wystąpiono do wykonawcy (pierwsza oferta) o złożenie wyjaśnień dotyczących złożonego okresu gwarancji.
Ponadto, zgodnie z promesą uzyskaną w dniu 2023-09-21, postępowanie o udzielenie zamówienia miało zostać ogłoszone do dnia 21-06-2024. Gmina ogłosiła przetarg terminowo, jednak w przypadku nierozstrzygnięcia postępowania promesa zostaje unieważniona, ponieważ mija jej termin.
Gmina Ustronie Morskie złożyła dwa wnioski do Banku Gospodarstwa Krajowego (jednostka dofinansowująca):
- Wniosek o przedłużenie terminu obowiązującej promesy – został odrzucony.
- Wniosek o zwiększenie kwoty dofinansowania – również został odrzucony.
Przed ogłoszeniem przetargu przeprowadzono spotkanie z projektantami, na którym szczegółowo omawiano zakres inwestycji oraz harmonogramy prac. Spotkanie odbyło się w dniu 16.05.2024.
Ze względu na specyfikę zamówienia, czyli fakt, że budynek jest ujęty w gminnej ewidencji zabytków, opracowanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego (PFU) było bardzo wymagające i czasochłonne.
Jako Wójt bardzo ubolewam, że prace nad tym projektem rozpoczęły się dopiero po wyborach. Wcześniejsze przygotowanie inwestycji pozwalałoby na ogłoszenie kolejnego przetargu w czasie obowiązywania promesy. Dzisiaj inwestycja jest zagrożona. Jako Wójt dokładam wszelkich możliwych starań, aby tę inwestycję uratować. W związku z całą zaistniałą sytuacją zgłosiłem do przewodniczącej komisji rewizyjnej prośbę o zbadanie całej sprawy i przedstawienie wniosków.