2009-03-19

Targi w Berlinie „warte zachodu”.

W dniach 11-15 marca 2009 r. w kompleksie wystawienniczym Messe w Berlinie, odbyła się największa impreza targowa na świecie - ITB Berlin. Pomimo gospodarczej recesji branża turystyczna z całego świata spotkała się w Berlinie aby właśnie w okresie kryzysu spotęgować działania marketingowe i wizerunkowe na promocji swojej marki. Jak podaje Polska Organizacja Turystyczna podczas trzech pierwszych dni, zarezerwowanych wyłącznie dla publiczności fachowej, targi odwiedziło 110.857 specjalistów, z tego 42 procent z zagranicy. Wzrosła także, w porównaniu z rokiem ubiegłym, liczba klientów indywidualnych - w dwa ostatnie dni targi zwiedziło 68.114 osób (w 2008 r.: 67.569). W kongresie towarzyszącym targom wzięło udział ponad 12.000 uczestników (2008: 11.000).

 

Jak co roku Polska promowała swoje atrakcje turystyczne w pawilonie nr 15.1. Polskie stoisko wyróżniało się biało-czerwonym wystrojem, bogatą ofertą turystyczną, ciekawą scenografią, z pięknymi zdjęciami różnych regionów Polski. Status Regionu Partnerskiego Polskiego Stoiska uzyskało w tym roku Pomorze, ze szczególnym udziałem Gdyni promującej największy zlot żaglowców - The Tall Ship Races - Gdynia 2009.

 

Na targach tych nie mogło zabraknąć również gminy Ustronie Morskie, które prezentowało się na własnym stoisku promocyjnym wspólnie z Zachodniopomorską Regionalną Organizacją Turystyczną.

 

Najbardziej poszukiwanymi materiałami na targach były oferty wypoczynkowe nad polskim morzem i wypoczynkowo - rehabilitacyjne połączone z odnową biologiczną i zabiegami SPA. Odwiedzający stoisko gminy Ustronie Morskie otrzymywali Katalog Bazy Noclegowej Gminy Ustronie Morskie oraz oferty poszczególnych obiektów z terenu gminy.

 

Swoją ofertę turystyczną na ITB w Berlinie prezentowali:

 

Hotel „WODNIK" , OR „Leśna Polana", ORW „Max", OW „Relaxinn" , OR „ZAGŁĘBIE" , Villa „LAMBERT" z Ustronia Morskiego. Niesłabnącą popularnością cieszyły się także gospodarstwa agroturystyczne oraz domki letniskowe nad morzem. Swoją ofertę na targach promował również Dom Apartamentowy „MERIDIAN" oraz OW „WRZOS" w Sianożętach.

 

Najczęściej zadawanymi pytaniami były: szlaki turystyczne (rowerowe, piesze) gminy Ustronie Morskie, informacje dotyczące położenia gminy Ustronie Morskie od granicy polsko - niemieckiej oraz dostępność komunikacyjna (połączenia lotnicze, autokarowe, samochodem).

 

 

Czytaj także: