2010-08-16

17 sierpnia 2010 r. Święty Mikołaj odwiedzi Ustronie Morskie!

Co robi Mikołaj latem na plaży? Sprawdź nad Bałtykiem!

Turyści odwiedzający w sierpniu nadbałtyckie plaże będą mieli okazję spotkać tam niezwykłego plażowicza - Mikołaja! Na plenerowych stoiskach Mikołajowi relaksującemu się w spa będą towarzyszyć osoby uprawiające np. narciarstwo biegowe.

Postaci te będą żywą ilustracją możliwości aktywnego spędzania czasu, jakie wiążą się z ofertą wypoczynku nad polskim morzem w zimie, a więc poza tradycyjnym okresem urlopowym. To dlatego, że w wszystko odbywać się będzie w ramach kampanii „Mikołaj na plaży" stanowiącej letnią odsłonę całorocznego projektu „Czas na Bałtyk" realizowanego przez Pomorską oraz Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną (PROT oraz ZROT)

Stworzenie namiastki zimowej, nadbałtyckiej plaży w środku lata ma pokazać Polakom, że Bałtyk to idealne miejsce na relaks o każdej porze roku, oferujące szereg atrakcji.

- Letnie wakacje, gdy plaże pełne są wczasowiczów, to doskonała okazja, by pokazać i przekonać tych wszystkich wiernych niepowtarzalnej atmosferze Bałtyku turystów,  że polskie morze - wbrew powszechnym skojarzeniom - jest atrakcyjne także zimą, czego wiele osób po prostu nawet nie przypuszcza - mówi Mieczysław Struk, Marszałek Województwa Pomorskiego. - Narciarstwo biegowe, snow-kiting czy bogata oferta ośrodków spa to tylko niektóre możliwości aktywnego wypoczynku nad morzem, poza tradycyjnym sezonem i to za znacznie atrakcyjniejsze ceny - dodaje Władysław Husejko, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.

Plażowe instalacje stworzone będą z wykorzystaniem scenografii budującej nastrój zimowej plaży oraz rekwizytów, typowych zarówno dla nadmorskiego wypoczynku, jak i sportów zimowych. Mikołaj wystąpi w tradycyjnym czerwonym kostiumie, a w przerwach relaksującego masażu w spa, z pewnością nie odmówi sobie kilku szusów na nartach biegowych po... piasku. Atrakcją plenerowych stoisk będą także stanowiska fotograficzne, gdzie odwiedzający będą mogli zrobić sobie zdjęcia. Fotografia w scenerii zimowej bałtyckiej plaży to prawdopodobnie jedna z najbardziej nietypowych pamiątek z letniego urlopu nad morzem. Do dyspozycji turystów zainteresowanych ofertą nadmorskich miejscowości będą przedstawiciele lokalnych informacji turystycznych, którzy najlepiej zaprezentują atrakcje nadbałtyckich kurortów.

Zapraszamy do spotkania z Mikołajem codziennie w godzinach 10:00 - 17:00 na następujących plażach nad Bałtykiem:

17 sierpnia

Ustronie Morskie (kąpielisko strzeżone NADBRZEŻNA)

18 sierpnia

Dźwirzyno , Mrzeżyno

19 sierpnia

Rewal , Międzyzdroje

20 sierpnia

Świnoujście

 

 

Ci, którzy nie będą mogli osobiście spotkać Mikołaja na plaży, będą mieli szansę śledzić jego nadbałtyckie tournee w portalu Facebook: http://www.facebook.com/pages/Czas-na-Baltyk/322168589767. Na profilu Czas-na-Baltyk w Facebook będzie też można zdobyć atrakcyjne bałtyckie gadżety.

Pomysłodawcą i realizatorem sierpniowej kampanii „Mikołaj na plaży" jest Agencja Promocji Miast i Regionów.

Projekt „Czas na Bałtyk" jest wspólną inicjatywą województw pomorskiego i zachodniopomorskiego. Biorą w nim udział 23 nadbałtyckie gminy oraz samorządy obu województw. Organizatorami kampanii są Pomorska oraz Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna. Patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna.

Działania prowadzone w ramach projektu zawsze mają nietypowy charakter. - Nie boimy się pozytywnie zaskakiwać turystów - deklaruje Marta Chełkowska, Prezes PROT. Pierwszym i bardzo mocnym akcentem projektu była inauguracyjna akcja w górach. Wówczas, podczas zimowych ferii, na stokach narciarskich w Jurgowie i Karpaczu, powstały... piaszczyste plaże. Wypoczywali na nich prawdziwi plażowicze w strojach kąpielowych, co przy kilkunastostopniowym mrozie z pewnością zwracało uwagę narciarzy wakacyjną ofertą Bałtyku (http://www.youtube.com/user/TheAPMiR#p/u; http://www.youtube.com/user/TheAPMiR#p/u/6/e8Fh4j5Bp9c). Za tę niestandardową formę promocji, Agencja Promocji Miast i Regionów - będąca pomysłodawcą i realizatorem akcji „Plaża na stoku", jak i obecnej kampanii  - uhonorowana została brązową statuetką w kategorii Marketing Miejsc prestiżowego Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2010.

Kolejna odsłona projektu „Czas na Bałtyk" to akcja „Bałtyk - przywieź własne wspomnienia", odbywająca się w maju i czerwcu. Składała się na nią kampania billboardowa w największych miastach polski oraz działania o charakterze eventowym. Mieszkańcy stolicy mieli wówczas okazję poznać atrakcje wybrzeża wygodnie rozparci w plażowych leżakach, zajadając się watą cukrową i oglądając multimedialne prezentacje na ekranach umieszczonych w wielkich okularach przeciwsłonecznych. Równolegle z warszawską akcją, duże 3-metrowe okulary odwiedziły także Wrocław, Łódź, Kraków, Katowice, Poznań, Bydgoszcz i Toruń. Dzięki obecności fotografów i drukowanym na miejscu pocztówkom z okularami, mieszkańcy tych miast także mogli przywieźć - niemal - znad Bałtyku własne wspomnienia.

Szersze informacje o całym projekcie „Czas na Bałtyk" można znaleźć na www.czasnabaltyk.eu.

KONTAKTY

W sprawie szczegółów projektu „Czas na Bałtyk":

Wojciech Kreft

Dyrektor Biura Zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

tel. 501 545 366, dyrektor@prot.gda.pl
Zdzisław Pawlicki

Dyrektor Biura Zachodniopomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej

Tel. 501 106 882, dyrektor@zrot.pl

W sprawie szczegółów kampanii „Mikołaj na plaży":   

Artur Żyrkowski

Prezes Zarządu Agencji Promocji Miast i Regionów sp. z o.o.

tel. 604 93 33 00, az@apmir.org

Kontakt prasowy:

Marta Szadowiak

tel. kom. 502404394

 

Czytaj także: