2014-02-07

MORSKI UNIWERSYTET DZIECIĘCY

Kolejne zajęcia miały na celu przyswojenie nazw kolorów oraz nauczenia dzieci mieszania barw. Dzieci z ciekawością wysłuchały bajki edukacyjnej pt. „Bajka o Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu” i odpowiedziały na pytania: Jakie kolory dostał król? Czy kolorów wystarczyło, by pomalować cała krainę? Czy czarnoksiężnik podpowiedział królowi, jak wykorzystać kolory? Jakiego odkrycia dokonał król?

Każde dziecko było królem. Mogło mieszać kolory farb i przekonać się, iż po ich połączeniu powstanie nowy kolor. Dzieci nakładały na papier farby: żółty- czerwony, czerwony- niebieski, niebieski – żółty, niebieski-żółty- czerwony ,a następnie zginały kartki na pół i prasowały kartki rączkami. Na papierze powstawała kolorowa plama z dwoma kolorami, które nałożyły oraz nowym kolorem. Plamy miały różne kształty, a każde dziecko widziało w nich co innego. Ćwiczenie pobudzało kreatywność i wyobraźnię dzieci oraz otwierało na nowe doświadczenia. Z plam powstały min: motyle, drzewa, spidermen, bombki, twarze. Podczas malowania plamami padły podchwytliwe pytania: dlaczego woda jest niebieska? A śnieg biały? Dla utrwalenia wiedzy o kolorach dzieci obejrzały bajkę o kolorowej tęczy.

Czytaj także: