2013-06-14

Ważne informacje dla właścicieli nieruchomości

W związku z koniecznością wprowadzenia poprawek w uchwałach dotyczących nowego systemu gospodarowania odpadami na terenie gminy Ustronie Morskie, uprzejmie informujemy, że zmianie uległy niżej wymienione akty prawa miejscowego:
Uchwała nr XXXVIII/254/2013 Rady Gminy Ustronie Morskie z dnia 16 maja 2013 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Ustronie Morskie.
(Pobierz Uchwałę)
Uchwała nr XXXVIII/255/2013 Rady Gminy Ustronie Morskie z dnia 16 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
(Pobierz Uchwałę)

Złóż deklarację
Zgodnie z przyjętymi zmianami, termin składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wydłużono do dnia 24 czerwca 2013 r. Właściciele nieruchomości, którzy przy składaniu deklaracji nie załączą umowy z dotychczasowym przedsiębiorcą prowadzącym usługi związane z odbiorem odpadów, nie będą narażeni na jakiekolwiek sankcje prawne z tego tytułu.
Uwaga, właściciele nieruchomości, którzy nie produkują odpadów mają obowiązek złożenia deklaracji zerowej.

Zaopatrz się w pojemniki lub worki

Dla właścicieli posesji zamieszkałych:
- przy deklaracji nieselektywnej zbiórki odpadów obowiązuje jeden pojemnik: na odpady zmieszane i bioodpady. Pojemnik dostarczy przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu na odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Ustronie Morskie.
- przy deklaracji selektywnej zbiórki odpadów obowiązują trzy pojemniki:
a) na szkło,
b) papier, tektura, tworzywa sztuczne i metal,
c) odpady zmieszane i bioodpady.
Pojemnik na odpady zmieszane i bioodpady dostarczy przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu, natomiast pozostałe dwa pojemniki (wymienione w pkt. a) i b) właściciel posesji jest zobowiązany zakupić na własny koszt. W takim przypadku urząd gminy dofinansuje ich zakup do kwoty do 50,00 zł za każdy pojemnik, na podstawie faktury imiennej wystawionej na właściciela posesji.
Uwaga:
Od 01 stycznia 2014 r. pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów dostarczy w nieodpłatne użyczenie urząd gminy, dlatego też do końca bieżącego roku właściciele posesji mogą używać worków w kolorach zgodnych z Regulaminem tj.
- na szkło – w kolorze zielonym,
- na papier, tekturę, tworzywa sztuczne i metal – w kolorze niebieskim.
Worki będzie można także zakupić w Gminnym Ośrodku Sportu i Rekreacji przy ul. Polnej 3 w Ustroniu Morskim.

Dla właścicieli posesji niezamieszkałych:
- przy deklaracji nieselektywnej zbiórki odpadów obowiązuje jeden pojemnik: na odpady zmieszane i bioodpady. Pojemnik dostarczy przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu, a koszt dzierżawy doliczony zostanie do opłaty wynikającej z wielkości pojemnika w następującej wysokości:
- 120 l – 3,00 zł/netto za miesiąc;
- 240 l – 8,00 zł netto za miesiąc;
- 1.100 l – 16,00 zł netto za miesiąc.
Do podanych cen naliczony zostanie 8 % podatek.
- przy deklaracji selektywnej zbiórki odpadów obowiązują trzy pojemniki, analogicznie jak dla właścicieli posesji zamieszkałych. Pojemnik na odpady zmieszane i bioodpady dostarczy przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu, a koszt dzierżawy doliczony zostanie do opłaty wynikającej z wielkości pojemnika wg stawek j.w. Pozostałe dwa pojemniki do zbiórki selektywnej właściciel posesji ma obowiązek zakupić lub wydzierżawić we własnych zakresie.

Jak segregować odpady
Urząd Gminy Ustronie Morskie jest w trakcie przygotowywania drugiego etapu kampanii informacyjno – edukacyjnej. Ulotki i plakaty dotyczące szczegółowych zasad segregacji odpadów otrzymają Państwo bezpośrednio do swoich posesji już przed 01 lipca br.

Szczegółowych informacji w sprawie nowego systemu gospodarowania odpadami udzielają pracownicy urzędu gminy, pok. nr 15

tel. 94 35 14 181.

Czytaj także: